Unngå savnede abonnementsbetalinger med smarte, sikre tokens
Abonnementsbetalinger er praktiske - både for dine kunder og deg som selger abonnementsbaserte tjenester og produkter. Men tap på grunn av at lagrede kort går ut eller sperres, kan forårsake irritasjon for begge parter og tapte salg for deg. En ny, smart løsning sikrer at dette aldri skjer igjen.
Store tap ved kortbytte
Dine kunder kan plutselig få et nytt kortnummer av flere grunner. Den vanligste årsaken er at kortets gyldighetstid utløper, og de får et nytt tilsendt, men det kan også være fordi kunden har sperret kortet på grunn av tap eller tyveri. Uansett årsak skaper dette problemer hvis kunden abonnerer på tjenester eller produkter, der de lagrede kortopplysningene nå er ugyldige.
Tidligere måtte kunden gå inn på hvert enkelt abonnement og manuelt legge inn de nye kortopplysningene, noe som kan ta tid eller lett glemmes. For deg som selger abonnementer, kan tapene ved denne typen avbrudd bli veldig store.
Med vår tjeneste for lagrede kort trenger du ikke lenger bekymre deg, takket være en smart løsning som også gjør hele betalingsprosessen sikrere.
Automatisk oppdatering med sikre tokens
Når en kunde registrerer sitt kort hos oss i forbindelse med tegningen av abonnementet eller prenumerasjonen, oversettes kortopplysningene til en referanse (en såkalt token) som kun er gyldig i din butikk. Dette øker sikkerheten, siden ingen kort- eller personopplysninger blir utlevert eller koblet til referansen, og den kan ikke brukes andre steder. Du belaster kunden ved å sende inn referanse og beløp via vårt API - grensesnittet mellom din butikk og våre tjenester.
Referansen peker mot kontoen som kundens kort er knyttet til. Når kortet utløper eller byttes av en annen grunn, oppdateres betalingsopplysningene automatisk, uten at du trenger å tenke på noe. Kunden slipper å gå inn og manuelt legge inn de nye opplysningene, og du mister ikke inntekter unødvendig.
Kort sagt gir abonnementsbetaling via oss deg:
- Færre avbrutte betalinger
- Sikrere betalinger
- Bedre kundeforhold
Vil du vite mer?
Les mer om våre løsninger for onlinebetalinger her, eller ring oss på +47 220 36 045, så hjelper vi deg i gang!