Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
Kan du bruke transaksjonsdata til å forbedre kundeopplevelsen og tilpasse salget? Det enkle svaret er ja. Med en samlet oversikt over viktige data og analyser kan du forutsi hva kundene dine vil ha. Du kan få ny innsikt som vil hjelpe deg i riktig retning – til bedre forretningsbeslutninger og mer fornøyde kunder – med mulighet for økte inntekter.
Når en kunde betaler for et produkt eller en tjeneste fra deg, opprettes det en transaksjon. Hvis kunden velger kort som betalingsmåte, trekkes pengene fra kundens konto og overføres til din konto ved hjelp av en kortinnløser. Vi er Sveriges største kortinnløser og håndterer majoriteten av alle korttransaksjoner i Sverige.
Selve korttransaksjonen inneholder informasjon som du kan få tilgang til og analysere. Det er denne typen data, sammen med annen informasjon, du kan dra nytte av når du vil øke inntektene dine.
Som selger kan du logge på Merchant Portal for å få tilgang til korttransaksjonsdataene dine. Under fanen Statistikk er det en oversikt over salget ditt presentert i tydelige grafer og diagrammer. Du kan enkelt filtrere visningen.
Under Transaksjoner kan du gå mer i detalj om hver pakke og/eller transaksjon. Visste du at du kan laste ned resultatene dine til Excel? Du kan også få rapportene rett til innboksen din. På denne måten kan du enkelt analysere kundedataene dine uten å måtte logge inn. Vil du at rapportene skal komme rett til innboksen din? Gå til fanen rapporter / abonnementer / legg til abonnement.
Så hva slags data kan det være relevant å analysere?
I tillegg til data fra korttransaksjoner kan du bruke statistikk fra andre verktøy. Hvis du har nettsalg, sier det seg selv at du bruker Google Analytics eller lignende verktøy for å analysere kundenes atferd og preferanser for å skape mer effektive markedsføringskampanjer og salgsstrategier. Dette kan øke salget av eksisterende produkter og tiltrekke nye kunder som kjøper fra deg.
Hvis du har en fysisk butikk eller restaurant, kan du gå gjennom kassens statistikk for å se hvilken vare eller matrett på menyen som selger best.
Ved å kombinere data kan du finne ut hvordan du planlegger salget fremover. Noen eksempler på data som kan analyseres, er:
Oppsummert kan bruk av kundetransaksjonsdata være en viktig faktor for å øke inntektene. Hvis du forstår hvordan kundene dine oppfører seg, er det lettere å forutse behovene deres, og på denne måten kan du alltid ligge et skritt foran og produsere, bestille og levere det kunden ønsker. Akkurat når de trenger det. Dette kan føre til økt salg, større kundelojalitet og økte inntekter over tid.
Vil du vite mer om hvordan du kan jobbe med kundedata for å øke bedriftens inntekter? Ta kontakt via vårt kontaktskjema eller ring oss på +47 220 36 045 (tastevalg 3), så forteller vi deg mer!
Se Swedbank Pays personvernerklæring for håndtering av dine personopplysninger
Eksklusive sneakers, personlig service og en betalingsløsning som bare fungerer. Det er kjernen i St...
Da Skånetrafiken ønsket å modernisere sine betalingsløsninger og gjøre det enklere for reisende å be...
Har du blitt lei av at kunder ikke møter opp til sine avtalte timer? En enkel og effektiv løsning er...
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170