Tennstopet: En ikonisk destinasjon for mat og drikke i Stockholm
Siden 1876 har Tennstopet vært et samlingspunkt for både gamle og unge i Stockholm med mål om å tilby ekte husmannskost i en avslappet atmosfære. Nå forteller en av eierne, Christian Olsson, om Tennstopet sin rike historie, stamgjester og hvordan Swedbank Pay bidrar til en sikker betalingsopplevelse for deres gjester.
"Vi fikk god hjelp til å gjennomføre endringer, og dere har vært veldig hjelpsomme hele veien. Jeg vil absolutt anbefale Swedbank Pay!"
En ærverdig historie fortsetter
Med stamgjester som Vilhelm Moberg og Cornelis Vreeswijk har Tennstopet vært en sentral del av Stockholms restaurant- og kulturliv siden 1867.
Opprinnelig ble kafeen kalt Schweizeriet og lå i gamle Klarakvarteren i Stockholm, men fikk senere navnet Tennstopet etter blikkenslagerfamilien Santesson som eide det og innredet stedet med tinnfigurer.
Tennstopet tilbyr et trygt og innbydende miljø hvor gjester kan nyte god mat uten press om å bestille dyre drikker. "Her kan man like gjerne nyte et godt glass vin som en kald storsterk uten at vi gjør forskjell," sier Christian Olsson, en av eierne av Tennstopet. Det er denne avslappede atmosfæren som har gjort Tennstopet til en favoritt blant både gamle og unge.
Christian har sammen med partnere vært de nåværende eierne siden 2012, men har hatt sikte på den ærverdige kroen lenge før det. "Vi spøkte faktisk om å kjøpe stedet allerede i 1999 med den daværende eieren. Da muligheten endelig dukket opp, tok vi sjansen."
Christian er en av medeierne til Stockholm Krogbolag og har tidligere drevet blant annet Vassa Eggen, en suksessfull steakhouse i Stockholm.
Da beskjeden kom at det var dette selskapet som hadde kjøpt opp Tennstopet, ble det derfor straks uro i bransjen og blant stamgjestene. "Folk tenkte at ’nå blir det steakhouse av Tennstopet’ og holdt på å gå i taket," ler Christian.
Tennstopets tiltrekning
Men siden 2012 har det kun vært utført forsiktige renoveringer for å bevare restaurantens unike sjarm. Tennstopet fortsetter å tilby autentisk husmannskost som svinekjøtt med løksaus – alt til overkommelige priser med en ekte følelse.
På menyen står som vanlig klassisk, rustikk og autentisk husmannskost, alltid nøye utvalgt i henhold til sesongens råvarer. "Nesten alle våre råvarer er svenske, og vi pleier våre relasjoner med lokale produsenter," forklarer Christian.
Tradisjoner er også verdsatt og er svært verdsatte av stamgjestene; med svenske favoritter som Surströmmingspremiären, Vårkråka og Mårten Gås, hvor alle forhåndsbestillinger selges ut langt på forhånd.
Sammen har de klart å øke omsetningen siden de tok over, mye takket være den lojale kundebasen som skryter av å være stamgjest på Tennstopet. "Folk vil gjerne kunne si at de er stamgjester på Tennstopet, selv om de ikke er det," ler eieren.
En sikker betalingsopplevelse med Swedbank Pay
Når det gjelder betalinger, er brukervennlighet og pålitelighet de viktigste faktorene for Tennstopet. "Det er viktig at betalingsløsningen alltid fungerer og at den er enkel å bruke," sier Christian. Noe som Swedbank Pay spiller en stor rolle i å sikre. Swedbank Pay er markedsledende på kortinnløsning i Sverige og håndterer tre milliarder transaksjoner hvert år, noe som garanterer en sikker og effektiv betalingsløsning for Tennstopet.
Utover kortinnløsning har Swedbank Pay også hjulpet med kommunikasjonen med kasseleverandører for å sikre en smidig funksjonalitet. "Vi fikk god hjelp til å gjennomføre endringer, og dere har vært veldig behjelpelige hele veien. Jeg ville absolutt anbefale Swedbank Pay til andre restauranter!"
Med sin rike historie, dedikerte kundebase og innovative betalingsløsninger fortsetter Tennstopet å være en elsket institusjon i Stockholm – alt med sikker betaling fra Swedbank Pay.
Vil du vite hvordan vi kan hjelpe deg med å ta betalt?
Kontakt oss på 22 03 60 45 eller fyll ut skjemaet nedenfor så hjelper vi deg å komme i gang.
Klar til å komme i gang?
Ta kontakt med oss i dag for å få vite mer om hva vi kan gjøre for nettopp deg og ditt selskap. Vi ser på behovene som du og kundene har og finner den riktige løsningen.