Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
Avhengig av hvor mange kortkjøp bedriften har per år og hva slags miljø kjøpene utføres i, må ulike tiltak iverksettes for PCI. PCI-kravene er imidlertid de samme for alle bedrifter. Forskjellen ligger i hvordan du beviser at du oppfyller standarden.
Hvis du har en butikk med minst 1 million kortkjøp per år eller en nettbutikk med 20 000–1 million kortkjøp per år, gjelder spesifikke PCI-krav for din bedrift. Om nødvendig tar vi kontakt med deg, slik at vi sammen kan sørge for at du oppfyller PCI-kravene.I tabellen kan du se hvor ofte forskjellige revisjonstyper skal utføres for forskjellige bedrifter.
1Bedrifter som tilhører nivå 2, som tar imot transaksjoner online (kriterier finnes i skjema SAQ A / SAQ A-EP) eller via betalingsterminal som matcher kriteriene i SAQ D, gjennomfører en årlig granskning på lokasjon med godkjent revisor (QSA/ISA). Bedrifter som tilhører nivå 2, hvor miljøene matcher kriteriene i B-IP, C-VT,, C eller P2PE kan ha mulighet til å gjennomføre en årlig granskning selv.
Bedrifter innenfor visse bransjer på nivå 4 må gjennomgå en sertifisering og blir i så fall kontaktet av oss.
* Du finner en liste over revisorer som er godkjent av Visa og Mastercard, og informasjon om hvilke land de opererer i, på www.pcisecuritystandards.org.
PCI DSS v4.0 ble lansert i mars 2022 og vil være obligatorisk fra 2024 og utover. Den oppdaterte standarden inneholder en rekke skjerpede krav og presiseringer. Blant de viktigste er kravet om at alle e-handels kunder må utføre ekstern skanning for å bevise compliance. Skanningen må utføres av en ASV (Approved Scanning Vendor).
Vi har samlet noen av de viktigste PCI-kravene som bedriften din må oppfylle for å sikre at informasjonen behandles riktig.
Hva kan du gjøre for ikke å bli utsatt for svindel i butikken din? Vi har samlet noe av det du bør tenke på for å minimere risikoen.
Hva kan du gjøre for å begrense risikoen for falske ordrer og annen svindel i nettbutikken din? Vi har samlet noen av de viktigste tipsene.
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170