Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
Julen er snart her, og med den kommer en av årets store salgstopper for norsk handel. Vi lister opp fem ting du som har en butikk må tenke på for å forberede deg til handleperioden.
Noen ganger hjelper det å se tilbake for å kunne se fremover. Hvis du er kunde hos oss, kan du logge inn på vår Merchant Portal for å få oversikt over statistikken for transaksjonene og beløpene dine. Utmerker visse dager eller uker seg? Hvorfor gjør de det, og er det noe du bør være oppmerksom på også i år?
Noe annet som kan være bra å gå tilbake og se på er lageret. Hva solgte best i fjor? Ble det solgt noen spesielle produkter bedre enn forventet? Plasseringen i butikken eller i nettbutikken din kan spille en rolle. Hvilke varer var på forsiden eller rett ved kassen, hvilke har du eller dine kunder anbefalt, er de sortert etter popularitet eller etter pris? Disse valgene påvirker kundenes kjøpsbeslutninger. Det er også viktig å ta hensyn til verdenssituasjonen og økonomiske forhold som inflasjon når du gjør analysen din.
Selvfølgelig må du som handelsmann kunne stole på at betalingsløsningen din tåler den ekstra belastningen som julehandelen innebærer, og ikke miste kjøp og kunder på grunn av at systemet er nede. Som Sveriges største kortinnløser tar vi vårt ansvar for å tilby trygge og sikre betalingsløsninger på alvor, spesielt når de trengs mest.
Vi tilbyr pakkeløsninger for butikken, tilpasset dine unike behov.
I tillegg til sikkerhet, er fleksibilitet noe forbrukerne etterspør. Med våre betalingsterminaler kan du tilby kundene betaling med kort, smarte enheter som klokker og mobiltelefoner, samt betalingstjenester som Vipps og Apple Pay. Med våre betalingsterminaler til korttidsleie kan du også enkelt utvide med flere steder der kundene dine kan betale. En pop-up-butikk for deg som vanligvis selger på nettet, eller kanskje en ekstra terminal for å unngå lange køer?
Konkurransen om kundene er stor, spesielt i høytidssesongen. Hvis du gir akkurat dine kunder det lille ekstra, øker sjansen for at de kommer tilbake og sprer ordet til andre.
Hvis du forventer flere kunder i en periode og kanskje også utvider åpningstidene dine, kan du trenge å se på bemanningen din. Trenger du ekstra personale i kassen, på lageret eller ute på gulvet i den mest hektiske perioden din? Husk også at behovet for kundeservice kan øke. Har du tid til å svare på spørsmål fra kundene dine?
Julen kan virke fjernt, men hvert år ser det ut til at den plutselig bare er her. Oftest sammen med en lang liste over ting som må gjøres. Noen ting å tenke på tidlig:
Du er alltid velkommen til å ta kontakt med oss. Vi er her for deg, klare til å hjelpe deg med alle spørsmål - store og små. Fyll ut kontaktinformasjonen din i skjemaet nedenfor eller ring oss på +47 220 36 045 (tastevalg 1, 2).
Se Swedbank Pays personvernerklæring for håndtering av dine personopplysninger
Da Skånetrafiken ønsket å modernisere sine betalingsløsninger og gjøre det enklere for reisende å be...
Har du blitt lei av at kunder ikke møter opp til sine avtalte timer? En enkel og effektiv løsning er...
Gjennom et sterkt partnerskap med felles verdier og en innovativ teknisk plattform baner Heads og Sw...
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170