Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
Hva er kortinnløsning? Hvorfor må du inngå en innløsningsavtale for å ta betalt med kort? Og hvordan holder du oversikt over korttransaksjonene? Vi forklarer begrepene og forteller hva som kreves for å tilby kortbetaling, uansett om du har fysisk butikk eller nettbutikk.
Kortbetaling er fremdeles den mest populære betalingsmåten, og stadig flere kunder velger å koble kortet sitt til for eksempel mobil eller smartklokke for å få en digital lommebok. Mange lagrer også opplysningene sine på nettet for å gjøre fremtidige kjøp enklere. Det er altså all grunn til å begynne med å tilby kundene å betale med kort. Og finnes det kort, må det også finnes innløsning.
Kortinnløsning betyr ganske enkelt at det ved en kortbetaling trekkes penger fra kundens konto og settes inn på din konto. De aktuelle bankene og kortselskapene kommuniserer med hverandre ved hjelp av en kortinnløser.
Som kortinnløser kobler vi oss opp mot kundens bank for å kontrollere kortbetalingen og sørge for at godkjent beløp trekkes fra kunden og overføres til deg. Du får også beskjed hvis kjøpet avvises. Kontroll og overføring skjer på bare noen få sekunder.
Det er altså ikke nok å ha en betalingsterminal eller en betalingsløsning på nett for å ta imot kort og få inn pengene. Du må i tillegg inngå en kortinnløsningsavtale.
Vi behandler over halvparten av korttransaksjonene i Sverige, og med vår kortinnløsning kan du ta imot kort fra verdens største utstedere, som Mastercard, Visa, Union Pay, Diners & Discover, JCB, American Express og mange flere. Pengene settes deretter inn på konto første bankdag etter betaling, og vi utbetaler alltid bruttobeløpene.
For at du skal ha oversikt over korttransaksjonene døgnet rundt, har vi utviklet den gratis webtjenesten Merchant Portal. I tillegg til at du kan hente rapporter på en miljøvennlig måte, kan du finne priser, servicegebyrer og lenker til vilkårene våre. Du logger på med tofaktorautentisering og kan selv invitere brukere.
Vi ønsker å gjøre det enkelt for deg. Derfor finnes vår kortinnløsning både som frittstående tjeneste og sammen med et av våre andre produkter – velg det som passer best for deg.
Les mer om vår kortinnløsning, eller fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt.
Se Swedbank Pays personvernerklæring for håndtering av dine personopplysninger
Da Skånetrafiken ønsket å modernisere sine betalingsløsninger og gjøre det enklere for reisende å be...
Har du blitt lei av at kunder ikke møter opp til sine avtalte timer? En enkel og effektiv løsning er...
Gjennom et sterkt partnerskap med felles verdier og en innovativ teknisk plattform baner Heads og Sw...
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170