Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
Å kunne ta betalt i høysesongen er avgjørende for deg som driver butikk eller restaurant, og ønsker å maksimere salget og kundetilfredsheten. Uansett når høysesongen er for din bedrift, har vi tipsene som hjelper når det høye trykket nærmer seg. Her er noen tips hvis du vil ta i mot betalinger.
Det er viktig å forberede seg på at flere kunder kommer til butikken eller restauranten din.
Det er like viktig å tilpasse salget, som kundens kjøpsatferd til de ulike måtene å betale på. Når, hvor og hvordan foretrekker de å betale? Med en bærbar terminal øker du fleksibiliteten og kan ta betaling direkte ved bordet eller i butikken. Hvis kundene har kortet på mobilen eller klokken, kan du tilby kontaktløs betaling på kortterminalen. Funksjonen med foreslåtte tipsbeløp direkte i terminalen gjør det enklere for både deg og kundene.
Kanskje du trenger å leie ekstra betalingsterminaler i høysesongen for å unngå køer. Da er det viktig at de ansatte raskt kan komme i gang med å ta betalt av kunder.
Husk også at det skal være enkelt å returnere en vare og få pengene tilbake.
Salg og inntekter er avhengig av betalingsløsninger som holder når presset er størst. Tekniske problemer og systemer som stenger ned når du må ta betalt er verken god kundebehandling eller bra for bedriften din. Velg en betalingsleverandør og kortinnløser du kan stole på, og som sørger for at du raskt får pengene inn på kontoen din.
Sikre betalinger er et must, både for deg og kundene dine. Oppdater til den nyeste programvaren og tilby kun betalingsmåter med høy sikkerhet fra anerkjente betalingsleverandører.
Det er ikke bare du som må forberede deg til høysesongen. Informer kundene dine i god tid. Hvis du allerede har en kundeklubb, kan du øke kundetilfredsheten ved å tilby fordeler til dine mest lojale kunder. De kan bli prioritert til etterspurte varer, doble poeng hvis de handler eller besøker deg i tider da færre vanligvis kommer, eller hvis de har med seg en venn som også blir medlem.
På stedet er det også viktig å informere om åpningstider, reservasjoner, siste bestilling, priser og hvilke valutaer og betalingsmetoder du godtar. Hvis det er mange turister fra utlandet, kan det være bra at informasjonen er tilgjengelig på flere språk.
Hvis du vil tiltrekke deg nye kunder, bør du markedsføre virksomheten din der kundene dine er, både digitalt og fysisk.
Har du logget inn på kundeportalen din og vet hvor du finner transaksjonsdataene dine? Sørg for å holde oversikt over rapporter, servicegebyrer, hvor du kan bestille kvitteringsruller,de vanligste spørsmålene og hvordan du kommer i kontakt med kundesupport hvis du trenger det. Det er vanligvis i stressende situasjoner at du trenger hjelp. Da kan det være greit å vite at du kan kontakte noen som vil veilede deg riktig. Det hjelper hvis du har alt relatert til betalinger på ett sted. Dette betyr vanligvis en avtale, en leverandør og kundesupport.
Lykke til med salget! Vil du snakke med oss om betaling i høysesongen? Vi er her for deg.
Se Swedbank Pays personvernerklæring for håndtering av dine personopplysninger
Da Skånetrafiken ønsket å modernisere sine betalingsløsninger og gjøre det enklere for reisende å be...
Har du blitt lei av at kunder ikke møter opp til sine avtalte timer? En enkel og effektiv løsning er...
Gjennom et sterkt partnerskap med felles verdier og en innovativ teknisk plattform baner Heads og Sw...
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170