Terminalen for småbedriftseiere – 5 uventede fordeler

På Adelsgatan 21 i Visby finner du klesbutikken Mojo Independent Store, som har vært drevet av Linnea og Jonny siden 2013. Som så mange andre småbedriftseiere har de gått fra et mindre lokale lenger nede i gaten til der de er i dag, med et lokale på nesten 200 kvadratmeter og en omsetning som har vokst parallelt med arealstørrelsen. I år har de 10-årsjubileum, og det finnes vel ingen bedre måte å feire dette på enn med ny teknologi?!
Når vi treffer dem på en solrik januardag, har de hatt den nye terminalen i to uker og allerede begynt å merke flere fordeler – både forventede og uventede.
Selv om de har hatt et par betalingsterminaler gjennom årene, har nok ikke terminalen i seg selv vært så veldig interessant. Men akkurat som med så mye annet, finnes det finesser og funksjoner som du bare legger merke til når du tester noe nytt. Slik har det vært med PAX A920-terminalen.
Lett å komme i gang – og få pengene på konto
Når vi spør om hvilken funksjon som er viktigst, er de samstemte på at den skal være enkel å bruke og praktisk å håndtere. Det gjelder både for dem selv og for kundene.
"Installasjonen har gått helt problemfritt. Terminalen begynte å fungere så snart den fikk strøm" sier Jonny.
I høysesongen om sommeren med mange turister som besøker butikken, pleier Linnea og Johnny å ta inn ekstrapersonale som raskt må lære seg å ta betalt. En enkel terminal gjør opplæringen lettere og reduserer risikoen for at noe blir feil ved betalingen.
Fra og med terminalbyttet får de pengene utbetalt allerede neste dag, og dette forenkler regnskapsføringen. Hver dag kan de skrive ut rapporter eller logge på for å få et digitalt overblikk over transaksjonene og ytterligere analyser.
Enkelt for kundene å betale – og returnere
Den lyse, store skjermen gjør det lettere for kundene å trykke inn koden, og hittil har det ikke vært noen som har trykket feil – dette skjedde på den forrige terminalen, fordi plasseringen gjorde det vanskelig for kundene å se hele tastaturet.
En nyttig forbedring er tilbakekjøp, det vil si returer. Det går mye raskere å ta returer nå som det ikke lenger er nødvendig å bruke et påloggingskort, slik som tidligere. Det gir en smidigere kundeopplevelse og kortere køer = mer effektiv betjening.
En leverandør for alt
Linnea og Jonny valgte butikkløsningen, som inneholder både betalingsterminal og kortinnløsning. Det å samle alt hos samme leverandør, ser Linnea og Jonny bare fordeler med.
"Det var enkelt å sette opp kortinnløsning, til og med for oss som ikke har Swedbank som bank" sier Jonny.
Hvis de trenger hjelp, er det bare å ringe eller sende e-post til kundesupporten , som har åpent alle dager.
"Jeg blir raskt forstått, og vi føler at dere har kontroll på alt. Tidligere har vi måttet ta kontakt med tre forskjellige leverandører for ett problem. Nå kan vi kontakte dere for alt."
Bestilling av nye kvitteringsruller er enkelt å gjøre på nett, og de synes det er enkelt å bytte rullen. På nett kan man i tillegg bestille en ladestasjon, eller kanskje en ekstra terminal for å sikre rask betjening i høysesongen?
Vi sier ha det, og forlater Mojo Independent Store. Når vi prøver å oppsummere hva Linnea og Jonny har fortalt, kan vi konstatere at de har nevnt mange fordeler. Noen av dem er dessuten uventede fordeler som vi selv ikke hadde tenkt på, men som gjør det enklere for butikkdrivere å ta betalt på en enkel måte.
Begynn å ta betalt med kort
Ta kontakt hvis du vil vite mer eller bestille en av våre pakker for å ta betalt i butikk eller restaurant, så har du snart alt du trenger for å komme i gang.
Hvis du vil utvide kortinnløsningsavtalen, bestille flere terminaler eller få hjelp til noe av dette, får du all hjelpen du trenger på ett og samme sted.
Ring oss på +47 22036045 , eller kontakt oss via skjemaet nedenfor, så hjelper vi deg videre!