Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
Kontaktløs betaling ved å «tæppe» kortet, mobilen eller smartklokken mot en terminal er den betalingsmetoden som øker aller mest blant forbrukere i Norden – av gode grunner.
Du har sikkert fått med deg at mange kort støtter kontaktløs betaling i dag. Med denne funksjonen kan kunden betale ved å tæppe kortet – altså lese det av ved bare å holde det i nærheten av kortterminalen.
Hvis beløpet er lite, er det vanligvis ikke nødvendig for kunden å oppgi PIN-koden. Dermed går kjøpet enda raskere, og behovet for kontanthåndtering reduseres ved mindre beløp.
Men det er ikke bare kort som kan brukes til kontaktløs betaling. Med apper som Apple Pay, Samsung Pay eller Google Pay kan kunder bruke mobiltelefoner, smartklokker eller annet for å betale på kortterminaler som støtter kontaktløs betaling.
Siden stadig flere bruker kontaktløs betaling, har kravene økt til at alle butikker skal tilby tæpping. Derfor har Visa og Mastercard bestemt at alle kortterminaler skal støtte kontaktløs betaling fra og med 1. januar 2020. Har du en terminal fra oss, støtter den det.
Hvis beløpet for et kontaktløst kjøp er på inntil 400 kr, trenger kunden som regel ikke oppgi PIN-kode. Dette er en økning fra 200 kr som skjedde 17. april 2020. Beløp over 400 kr krever PIN-kode ved tæpping.
Av hensyn til kundens sikkerhet krever kortutstedere at PIN-koden av og til må oppgis ved små beløp også. Det kan være etter et visst antall kjøp eller hvis summen av de kontaktløse kjøpene har kommet opp i en viss totalsum. Da gir kortterminalen automatisk beskjed om at PIN-kode kreves.
Vi hjelper deg med å finne riktig kortterminal og kortinnløsning for din virksomhet. Uansett om du møter kundene ved en fast kasse, på forskjellige steder i butikken, i restauranten eller på andre steder rundt omkring i landet. Selvfølgelig kan kunder tæppe både kort og smartenheter på alle terminalene våre.
Hvis du ønsker å tilby kundene dine kontaktløs betaling eller har noen spørsmål, kan du gjerne ta kontakt med oss på telefon +47 220 36 045. Du kan også fylle ut dette skjemaet, så kontakter vi deg.
Da Skånetrafiken ønsket å modernisere sine betalingsløsninger og gjøre det enklere for reisende å be...
Har du blitt lei av at kunder ikke møter opp til sine avtalte timer? En enkel og effektiv løsning er...
Gjennom et sterkt partnerskap med felles verdier og en innovativ teknisk plattform baner Heads og Sw...
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170