Sjekkliste: 5 ting du bør tenke på som forretningsdriver før sommeren
Forberedelse er nøkkelen til å navigere sommersesongens unike muligheter og utfordringer. Her følger en praktisk sjekkliste over ting som kan være nyttige å tenke på når du forbereder deg for å håndtere betalinger under en travel sommersesong.
1. Planlegg og forbered deg i god tid
Start med å evaluere dine tidligere høysesonger. Tilpass lageret ditt, planlegg nok personale og sørg for at din betalingsinfrastruktur er klar til å håndtere den økte kundetrafikken. Ikke glem å bestille ekstra kvitteringsruller også!
2. Bruk transaksjonsdata til å forutsi kundeatferd
Ved å analysere salgsdata fra tidligere år kan du ta velinformerte beslutninger om lager, markedsføring og personale. Vår Merchant Portal tilbyr enkle verktøy for å spore og analysere denne dataen. Identifiser hvilke produkter eller tjenester som var populære i tidligere somre, noe som hjelper deg å justere ditt sortiment og din markedsføringsstrategi, slik at de bedre samsvarer med kundenes ønsker.
3. Tilby fleksible betalingsløsninger
Møte kundene dine med varierte betalingsmåter, ved å tilby et bredt spekter av betalingsalternativer. Dette inkluderer tradisjonelle kortbetalinger samt mobile løsninger som Apple Pay og Samsung Pay, noe som ikke bare øker tilgjengeligheten, men også forbedrer kundeopplevelsen.
4. Har du nok betalingspunkter?
Hvordan takler dine nåværende terminaler et økt press i sommermånedene? Hvis du kun har ett betalingspunkt, kan det være lurt å sikre seg med minst én ekstra terminal. Her kommer tilbudet om korttidsleie av ekstra betalingsterminaler godt med, for å unngå kødannelse og forbedre kundeopplevelsen med de fleksible betalingsmåtene som vår bærbare betalingsterminal, PAX A920Pro, tilbyr. Det er også en god idé å oppdatere dine eksisterende betalingsterminaler til den nyeste programvaren for å sikre høy sikkerhet og driftskapasitet.
5. Vær proaktiv med dine tilbud og tilby informasjon på flere språk
Informér kundene dine i god tid om eventuelle sesongtilbud, åpningstider og tilgjengelige betalingsmetoder via for eksempel din hjemmeside eller sosiale medier. Er det mange turister fra utlandet, kan det være lurt at informasjonen finnes på flere språk. Hvis du har en kundeklubb, kan det også være en god mulighet for å tilby lojale kunder spesielle fordeler og forkjøpsrett til populære produkter eller tjenester i sommerperioden.
Betal med Swedbank Pay i sommer
Med disse punktene i bakhodet er din virksomhet godt rustet til å maksimere salg og kundetilfredshet i sommersesongen. Swedbank Pay er her for å støtte deg gjennom hvert skritt på veien mot en vellykket sommer!
Ønsker du å snakke om å ta betalt i din høysesong med oss? Ta kontakt via vårt kontaktskjema nedenfor eller ring oss på 22036045, så forteller vi mer!
Klar til å komme i gang?
Ta kontakt med oss i dag for å få vite mer om hva vi kan gjøre for nettopp deg og ditt selskap. Vi ser på behovene som du og kundene har og finner den riktige løsningen.