Logg inn som privatperson
Logg inn med BankID for oversikt over fakturaer og betalingsdetaljer
Merchant PortalAdministrasjon av betalingsløsninger
PosPayAdministrasjon & rapportering av terminaler
Card ManagementAdministrasjon av gavekort & verdikoder
I takt med teknologiens utvikling endres også forbrukernes betalingsvaner - spesielt blant unge voksne i alderen 16-29 år. En målgruppe av fremtidige forbrukere der tilpassede og allsidige betalingsløsninger både i butikk og på nett, vil spille en stadig større rolle.
33% oppgir at det største irritasjonsmomentet ved nettbetaling er å ikke kunne velge betalingsmetode.
Bruker mobilen til å betale i butikk (Vipps, Apple Pay, etc.).
Er positive til selvbetjening i butikk.
Ifølge undersøkelsen “Sverige betalar” fra 2023 opplever hele 33% av unge voksne irritasjon over å ikke kunne velge betalingsmetode ved nettkjøp. Dette understreker viktigheten av å tilby et mangfold av betalingsalternativer. Ikke bare for å forbedre kundeopplevelsen, men også for å redusere avbrutte kjøp. Å ikke tilby mobile alternativer i betalingsmenyen på nett kan altså føre til at man mister kjøp, siden hele 52% av unge voksne bruker mobilen både på nett og i butikk for betalinger.
Og det er lett å forstå hvorfor. Hastigheten med å slippe å taste inn lange kortnumre, og i stedet enkelt kunne signere med BankID eller Face ID på iPhone er en selvfølge for mange unge voksene i hverdagen. Mobile betalingsløsninger som Vipps, Apple Pay og Google Pay er ikke lenger bare et supplement til tradisjonelle betalingsmåter, men en forventet standard både i butikk og på nett. Å integrere disse løsningene i ditt betalingssystem betyr at du kan tilby den smidigheten og hastigheten som unge forbrukere etterspør.
En annen tydelig trend blant unge voksne er deres aksept av selvbetjening i detaljhandelen. Mange unge voksne i dag har vokst opp med selvbetjening i butikk, og et overveldende flertall - 88% - er positive til selvbetjening i butikk. Dette viser en endring i forbrukeradferd mot selvbetjening og et ønske om raskere handleopplevelser på kundens egne vilkår.
Tilbyr du selvbetjening i noen grad i butikken, kan det altså være interessant å se på hva slags betalinger du tilbyr for å appellere til den absolutt største målgruppen for disse. Ved å tilby et bredt utvalg av betalingsalternativer kan du ikke bare effektivisere virksomheten din, men også imøtekomme de yngre generasjonenes forventninger til en moderne handleopplevelse - og øke kjøpene ved selvbetjening.
Å forstå og tilpasse seg de unges betalingsvaner er avgjørende for ethvert selskaps suksess. Med Swedbank Pay som partner får du tilgang til et omfattende utvalg av betalingsløsninger, både for nett og butikk, som muliggjør fleksibilitet, bekvemmelighet og effektivitet. Kontakt Swedbank Pay i dag for å sikre at din bedrift er klar til å ønske fremtidens forbrukere velkommen.
Fyll ut skjemaet nedenfor eller ring oss på +47 22 03 60 45 så hjelper vi deg i gang.
Kilde: Sverige betaler (2023)
Ta kontakt med oss i dag for å få vite mer om hva vi kan gjøre for nettopp deg og ditt selskap. Vi ser på behovene som du og kundene har og finner den riktige løsningen.
Da Skånetrafiken ønsket å modernisere sine betalingsløsninger og gjøre det enklere for reisende å be...
Har du blitt lei av at kunder ikke møter opp til sine avtalte timer? En enkel og effektiv løsning er...
Gjennom et sterkt partnerskap med felles verdier og en innovativ teknisk plattform baner Heads og Sw...
Til vårt kontaktskjema
Telefon: +47 220 36 045
Hverdager 8-18 og helg 10-16
Ofte stilte spørsmål
Endring av kundeopplysning
Telefon: +47 220 36 170